Contactcenter medewerker
- 25135
- Niveau 3
- 2-3 jaar
- bol, bbl
Contactcenter medewerker
Wil jij werken bij de klantenservice van een bedrijf of vind jij verkopen leuk? Ga dan voor de opleiding contactcenter medewerker! Je werkt telefonisch, online of via social media.
Opleiding
-
Wat leer je?
Tijdens deze opleiding staat communicatie centraal. Je leert goed te luisteren en je leert gesprekstechnieken. Daarnaast leer je onderzoek te doen naar oplossingen of naar informatie die wordt gevraagd. Je werkt tijdens de opleiding met scripts en software-programma’s die bij dit beroep gebruikt worden.
Â
De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.
-
Wanneer word je toegelaten?
-
Na deze opleiding
-
Studie in cijfers
bol bbl
Studententevredenheidlandelijk rapportcijfer6.5Geslaagde studentenlandelijk percentage in het afgelopen schooljaar70%Kans op werk landelijk in jouw vakgebied, na je opleidingKans op stage landelijk in jouw vakgebiedOnbekendStudententevredenheidlandelijk rapportcijfer6.3Geslaagde studentenlandelijk percentage in het afgelopen schooljaar63%Afgestudeerden met werklandelijk percentage studenten dat 1,5 jaar na behalen van het diploma werk heeft77%Kans op werk landelijk in jouw vakgebied, na je opleidingKans op leerbaan landelijk in jouw vakgebiedStartsalarislandelijk gemiddeld bruto uurloon€ 14,36
Studie in Cijfers geeft informatie over de opleiding en de arbeidsmarkt. Hoewel Studie in Cijfers een mogelijk beeld geeft van de toekomst, geeft het geen garanties. Een opleiding kan tenslotte veranderen, net als de vraag naar gediplomeerde medewerkers of jouw eigen situatie. SBB ontwikkelde Studie in Cijfers in opdracht van het ministerie van OCW. Aan de cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.
Stage lopen
In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.
Benieuwd hoeveel leerbedrijven er zijn voor jouw opleiding? Klik hier om in jouw regio het aanbod te bekijken.
Beroep
-
Als contactcenter medewerker voer je een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Je probeert producten en diensten te verkopen of je geeft informatie aan mensen. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en met het opslaan van informatie in de computer. Je doet veel dingen tegelijk. Tijdens het bellen, zet je alle informatie die je krijgt in de computer. Je luistert goed naar de klant en je speelt meteen in op wat hij zegt. Soms stuur je na het gesprek nog een e-mail.
Kans op werk
Kans op leerbaan
Kans op stage
- Niet bekend
- Geringe kans
- Matige kans
- Voldoende kans
- Ruim voldoende kans
- Goede kans