In Duitsland leren over jezelf en je vak

Nieuwe klanten (accounts) werven, verkopen en zorgen voor een hogere omzet, spreekt jou dat aan? Als (junior) accountmanager onderhandel en adviseer je en maak je goede deals!
Tijdens de opleiding leer je hoe je onderzoek kan doen naar de klant, het product en de markt. Ook leer je hoe je verkoopgesprekken kunt voeren en hoe je onderhandelt over prijs en voorwaarden. Offertes opstellen, relatiebeheer, bedrijfsadministratie en -economie komen ook voorbij tijdens deze opleiding tot (junior) accountmanager.
Â
De vakken Nederlands, Engels, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.
In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.
Benieuwd hoeveel leerbedrijven er zijn voor jouw opleiding? Klik hier om in jouw regio het aanbod te bekijken.
Je onderhoudt contacten met grote en belangrijke klanten. Je probeert de contacten ook uit te bouwen. Je hebt telefonisch contact met je klanten, en gaat er ook op bezoek. Je informeert hen over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de diensten of producten die jouw bedrijf verkoopt. Dat doe je bijvoorbeeld in een presentatie. Je onderzoekt welke producten of diensten goed bij jouw klant passen.