Allround hospitality medewerker

  • 26012
  • Niveau 3
  • 2-3 jaar
  • bol, bbl

Allround hospitality medewerker

Hospitality, oftewel gastvrijheid en klantvriendelijkheid, is er op gericht mensen een unieke ervaring te bieden. Of je nu bij een hotel, restaurant of evenementenbureau werkt. Jouw werk draait om de klant en hoe je het contact onvergetelijk kunt maken. 

Opleiding

  • Wat leer je?

    Je leert hoe je een gast zich laat thuis voelen: van ontvangst tot uitzwaaien. Je leert het werk achter de receptie en hoe je reserveringen beheert. Je leert Engels en nog een andere moderne vreemde taal. Communicatie is natuurlijk een groot onderdeel van deze opleiding. Je leert hoe je klanten ontvangt en hoe je adviesgesprekken voert. Ook activiteitenplanningen, en -begeleiding komen aan bod. Tenslotte leer je horecavaardigheden, zoals bestellingen opnemen, serveren, afruimen en afrekenen. 

     

    De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.

  • Wanneer word je toegelaten?
  • Na deze opleiding

Stage lopen

In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.

Benieuwd hoeveel leerbedrijven er zijn voor jouw opleiding? Klik hier om in jouw regio het aanbod te bekijken.

Beroep

  • Als allround hospitality medewerker organiseer je evenementen, je zorgt voor een goede sfeer en ondertussen verzorg je ook nog de bediening. Je bent een actieve en gastvrije duizendpoot in het horeca of recreatie-bedrijf. Het is gevarieerd werk waarin je veel contact hebt met mensen.

Schoollocaties

De kans om direct na je diploma werk te vinden dat bij je opleiding past.

  • Goede kans
  • Ruim voldoende kans
  • Voldoende kans
  • Matige kans
  • Geringe kans
  • Niet bekend

Zoeken