Serviceadviseur mobiliteitsbranche

  • 2-3 jaar

Serviceadviseur mobiliteitsbranche

Als serviceadviseur in de mobiliteitsbranche ben jij de schakel tussen de klant en de werkplaats, en het gezicht van het bedrijf.

Opleiding

  • Wat leer je?

    Je leert hoe een werkplaats werkt en hoe de planning van die werkplaats in elkaar zit. Ook leer je omgaan met klanten en hoe je adviesgesprekken kunt voeren. Je leert hoe je facturen kunt opstellen en overige administratieve handelingen kunt uitvoeren.

     

    De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.

  • Wanneer word je toegelaten?
  • Na deze opleiding
  • Studie in cijfers

    bol bbl
    Leerweg bol
    Kans op werk landelijk in jouw vakgebied, na je opleiding
    Onbekend
    Kans op stage landelijk in jouw vakgebied
    Onbekend
    Leerweg bbl
    Kans op werk landelijk in jouw vakgebied, na je opleiding
    Onbekend
    Kans op leerbaan landelijk in jouw vakgebied

    Studie in Cijfers geeft informatie over de opleiding en de arbeidsmarkt. Hoewel Studie in Cijfers een mogelijk beeld geeft van de toekomst, geeft het geen garanties. Een opleiding kan tenslotte veranderen, net als de vraag naar gediplomeerde medewerkers of jouw eigen situatie. SBB ontwikkelde Studie in Cijfers in opdracht van het ministerie van OCW. Aan de cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.

Stage lopen

In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.

Benieuwd hoeveel leerbedrijven er zijn voor jouw opleiding? Klik hier om in jouw regio het aanbod te bekijken.

Beroep

  • Als serviceadviseur mobiliteitsbranche ben je het visitekaartje van het bedrijf waar je werkt. Als een klant binnenkomt, komt hij jou tegen bij de receptie. Je vraagt wat er met de (bedrijfs)auto aan de hand is en maakt de werkorder voor de technici. Ook maak je de factuur voor de klant. Door deze functie ben je de schakel tussen de technici in de werkplaats en de klant aan de balie. En tussen de technici en de verkoopafdeling, want ook vanuit die afdeling komen er aanvragen voor de werkplaats (bijvoorbeeld het opknappen van inruilauto’s).

    Natuurlijk moet je met klanten en collega’s om kunnen gaan. Maar je moet ook autotechnische kennis hebben, anders kun je de vragen en klachten van klanten niet goed oplossen. En je moet goed kunnen plannen, want jij bent samen met de werkplaatsmanager verantwoordelijk voor de werkplaatsplanning.

Schoollocaties

De kans om direct na je diploma werk te vinden dat bij je opleiding past.

  • Goede kans
  • Ruim voldoende kans
  • Voldoende kans
  • Matige kans
  • Geringe kans
  • Niet bekend

Zoeken