Beschrijver: De video gaat over het beroep "Apothekersassistent". Een student apothekersassistent spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als apothekersassistent aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Apothekersassistent". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Lichelle en de volgende tekst verschijnt: "Student, Lichelle ten Hoorn". De scene gaat over naar Mariëlle met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Mariëlle van der Meer". In beeld staat het volgende weergeven: "Verstrekt geneesmiddelen op recept van een arts, bereidt geneesmiddelen en geeft advies en informatie over het gebruik van geneesmiddelen."
Als eerste komt Lichelle aan het woord. Op de beelden trekt Lichelle een lange la open en neemt daar medicijnen uit. In de volgende scene neemt ze een selfie-video op. Ze wijst ondertussen naar een wand met allemaal lades. Aan de andere kant van de ruimte is een balie te zien. In de opvolgende scene geeft ze uitleg aan een klant.
Lichelle: Ik begin 's morgens. Dan kom ik binnen. Dan pakken we altijd met zijn allen de bestelling uit. Die wordt opgeruimd. Daarna wordt alle medicatie bij de recepten gelegd. Als de apotheek opengaat, komen er mensen binnen. Die komen met een recept binnen. Dan maak je dat klaar en lever je dat aan ze af.
Hallo, dit is onze apotheek en hier zijn de medicijnkasten. Hier maken we alle recepten klaar.
Ik heb twee verschillende neussprays. Een zoutoplossing of een neusspray die de neus goed openmaakt.
Beschrijver: Na Lichelle horen we Mariëlle. Ondertussen kom het bordje van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf".
Mariëlle: Als praktijkbegeleider ben ik zelf altijd op de werkvloer aanwezig. Zodat je ook ziet wat iemand kan en hoe diegene omgaat met de patiënt. Of hoe hij een recept afhandelt.
Beschrijver: Het woord gaat terug naar Lichelle. In de volgende scene loopt Lichelle met een recept naar Mariëlle. Na Lichelle horen we het advies van Mariëlle. Het woord gaat vervolgens over en weer. Mariëlle geeft daarna feedback over Lichelle. De video wordt daarna afgesloten.
Lichelle: Wat ik het leukst vind om te doen is voornamelijk om patiënten aan de balie zo goed mogelijk te helpen.
Mariëlle, ik had een vraag over dit recept. Dit is toch niet leverbaar? Wat kan ik daarvoor in de plaats doen?
Mariëlle: Ik heb die nitro laten komen, 50 mg. Dus die kun je veranderen in viermaal daags. Daarvan heb ik een pot uit het buitenland laten komen. Dan kan diegene toch beginnen.
Lichelle: Is goed. Gaan we doen.
Mariëlle: Dank je wel.
Lichelle is leergierig, die wil heel veel. Die blijft werken. Wat dat betreft voor mij een ideale stagiaire.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Apothekersassistent". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "geeft instructie over medicatiegebruik", "geeft de medicijnen uit", "geeft voorlichting en advies", "bereidt de medicatie", "werkt in een multidisciplinair team". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Apothekersassistent" met daaronder de benodigde skills: "nauwkeurig", "zorgzaam", "verantwoordelijk", "stressbestendig", "sociaal". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.