Beschrijver: De video gaat over het beroep "Leidinggevende travel & hospitality". Een student leidinggevende travel & hospitality spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als leidinggevende travel & hospitality aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Leidinggevende travel & hospitality". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Aisha en de volgende tekst verschijnt: "Student, Aisha Bounin". De scene gaat over naar Anne met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Anne Kristelijn-Volwerk". Aisha bevindt zich aan de balie van een vakantiepark. In beeld staat het volgende weergeven: "Organiseert klant/gastgerichte dienstverlening met als doel commercieel resultaat voor een organisatie."
Er komt een gast bij Aisha aan de balie. Hij brengt zijn minigolfset terug. Aisha ontvangt vervolgens de klant in het Duits.
Aisha: Geen dank. Was het leuk?
Beschrijver: We horen nu Anne. Zij staat in deze scene naast Aisha. Ondertussen worden er beelden getoond van Aisha die een overleg heeft met haar collega's.
Anne: Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor een gast als ze beginnen met hun vakantie. En de eerste indruk is altijd het belangrijkst. Dus die proberen wij te geven.
Beschrijver: Aisha vult Anne aan.
Aisha: Ja, zodat ze hier natuurlijk ook weer terugkomen. Dat is je doel.
Beschrijver: In deze scene staat Aisha achter de balie en ontvang een gast. We horen eerst Aisha en daarna de gast.
Aisha: Goedemorgen.
Gast: Ik had gelezen in de parkwijzer dat er vandaag een zeehondensafari is.
Aisha: Ja, dat klopt. Vanmiddag om half twee.
Beschrijver: Aisha legt in deze scene uit waarom ze het werk leuk vindt. In de scene daarna overhandigt ze in de video een formulier aan de gast. De gast bedankt haar vervolgens en we horen Aisha nog een keer. Daarna neemt Anne het woord over van Aisha in de volgende scene.
Aisha: Ik heb het altijd al leuk gevonden om mensen te helpen. Om ze met een goed gevoel naar huis te laten gaan. Als ze het hier heel leuk hebben gehad dan is mijn taak volbracht.
Dan wens ik u veel plezier.
Gast: Dank je wel. Tot ziens.
Aisha: Fijne dag nog.
Anne: Ik denk dat gastvriendelijkheid heel belangrijk is. Talen zijn ook heel belangrijk. Vooral bij ons omdat hier heel veel Duitse gasten zijn.
Beschrijver: We gaan terug naar Aisha.
Aisha: Op school heb ik al geleerd om mensen in te checken. Dat vond ik fijn, dat ik een beeld heb van hoe het moet.
Beschrijver: Anne en Aisha zitten beiden achter de computer. Aisha heeft een gast aan de telefoon en staat diegene te woord. Daarna vervolgt ze haar verhaal.
Aisha: Ik heb er een gevonden met een open haard. Heeft u ook al gekeken wat voor type bungalow u wilt?
En natuurlijk de telefoon opnemen. Dat was voor mij in het begin een beetje lastig maar dat heb ik nu ook wel onder controle.
Beschrijver: Anne komt aan het woord en geeft Aisha instructies. Daarna praat ze over het toekomstperspectief van het beroep.
Anne: Dan kan je aangeven: met open haard. Moet je wel aan de gast doorgeven dat het een betaalde voorkeur is.
In de toeristische branche heb je veel mogelijkheden waar je uit kan komen.
Beschrijver: Aisha vult Anne vervolgens aan. In de scene daarna neemt Aisha een selfie-video op. Ze staat in de woonkamer van een woning. Daarna wordt de video afgesloten.
Aisha: Ja, bijvoorbeeld bij een zakenhotel of net zoals dit park wat meer voor vakantie is. Het is heel breed.
Ik ben net klaar met werken. Hier slapen alle stagiaires. Ik ga me nu omkleden. Doei.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Leidinggevende travel & hospitality". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "is eerste aanspreekpunt voor gasten", "maakt verblijf extra aangenaam", "promoot producten en diensten", "doet aan klantenwerving en -binding", "geeft leiding aan collega's", "voert administratie". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Leidinggevende travel & hospitality" met daaronder de benodigde skills: "commercieel en ondernemend", "representatief en servicegericht", "overtuigend en initiatiefrijk", "betrouwbaar", "sociaal en communicatief", "samenwerkend". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.