Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker fastservice". Een student medewerker fastservice spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als medewerker fastservice aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker fastservice". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Chiara en de volgende tekst verschijnt: "Student, Chiara Vrijkorte". De scene gaat over naar Kevin met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Kevin Hendriks". In beeld staat het volgende weergeven: "Verkoopt en bereidt voorbewerkte producten in fastfoodrestaurants, cafetaria's, strandpaviljoen etc." Op de beelden maakt Chiara belegde broodjes.
Als eerste neemt Kevin het woord.
Kevin: We zijn hier vandaag in het WTC Den Haag, in restaurant Mondano. Een combinatie van een à la carte- en bedrijfsrestaurant.
Beschrijver: Na Kevin gaat het woord naar Chiara.
Chiara: Ik doe medewerker fastservice niveau 2 opleiding.
Beschrijver: In deze scene geeft Kevin uitleg aan Chiara.
Kevin: Voordat we beginnen wil ik het nog even doornemen. We hebben vandaag een groep van twaalf personen die komen eten. We moeten rekening houden met de voorraad die we maken. Als jij voor deze mensen wat extra's wilt maken, dan komt het helemaal goed.
Beschrijver: Chiara stelt Kevin een vraag waarop Kevin reageert.
Chiara: Moet ik ook letten op allergieën?
Kevin: Zoals je ziet hebben ze hier niets aangegeven dus ze mogen alles hebben.
Beschrijver: Chiara neemt nu het woord.
Chiara: Ik zou het liefst in een cateringbedrijf werken. Daar ligt mijn passie. En ik vind het superleuk om met gasten in contact te komen en de voorbereiding te doen.
Beschrijver: Na Chiara gaat het woord terug naar Kevin.
Kevin: In de bedrijfshoreca heb je elke dag een ander menu waardoor de werkzaamheden voor de leerlingen iedere dag anders zijn. Daar kunnen ze heel veel van opsteken.
Beschrijver: Chiara neemt een selfie-video op. Op de achtergrond staan salades op een tafel.
Chiara: Ik heb vandaag deze salades gemaakt met Kevin. Ik heb veel geleerd. Ze liggen allemaal hier en ik ben er supertrots op.
Beschrijver: Nu komt Kevin aan het woord.
Kevin: Ik probeer eerst alles door te nemen zodat ze hun taken uitwerken. Als ze de taken dusdanig beheersen dan vertrouw ik erop dat dat volledig in eigen hand is.
Beschrijver: Chiara neemt het woord over van Kevin. De video komt aan een einde.
Chiara: Je ziet de gasten van jouw buffet pakken. Je ziet dat ze genieten. Dat maakt me blij.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker fastservice". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "houdt ruimtes schoon", "onderhoudt apparatuur en gereedschappen", "bereidt gerechten", "neemt bestellingen op en geeft deze uit", "controleert de voorraad". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker fastservice" met daaronder de benodigde skills: "gastvrij", "sociaal", "collegiaal", "servicegericht". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.