Beschrijver: De video gaat over het beroep "Ondernemer Handel". Een student ondernemer handel spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als ondernemer handel aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Ondernemer Handel". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Tatum en de volgende tekst verschijnt: "Student, Tatum van den Driessche". De scene gaat over naar Kirsten met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Kirsten Nommensen". Ze staan beiden in een kledingzaak. In beeld staat het volgende weergeven: "beheert vestiging van een winkelketen of winkelgroep."
Als eerste komt Kirsten aan het woord. Ondertussen worden er sfeerimpressies van de winkel getoond. In de winkel zijn jassen en een naaimachine te zien.
Kirsten: Dit is een winkel maar ook een showroom en atelier.
Beschrijver: Na Kirsten horen we Tatum.
Tatum: Eigenlijk leer je echt alles wat een ondernemer doet.
Beschrijver: Na Tatum gaan we terug naar Kirsten.
Kirsten: Echt van het begin van de collectie totdat het de deur uitgaat. Maar ook alle stress ertussenin, dat je dat echt voelt.
Beschrijver: We horen nu Tatum. In beeld komt ondertussen het bordje van SBB waarop staat: "Wij leiden vakmensen op", het logo en "Erkend leerbedrijf".
Tatum: Wat ik afgelopen jaar op papier heb geleerd maak ik nu eigenlijk echt mee.
Beschrijver: Tatum en Kirsten zijn bezig met een aantal kledingstukken. Kirsten komt aan het woord. Daarna vertelt ze meer over het beroep. Ondertussen is te zien hoe ze beiden en paspop aankleden. Kirsten geeft in de volgende scene feedback over Tatum. In de scene daarna lopen ze naar buiten en kijken ze de winkel in.
Kirsten: En het zwarte baretje.
Een van de taken is visual merchandise. Dus je moet altijd zorgen dat de winkel er goed uitziet, maar ook de etalage.
Ze doet het heel goed. Tatum is heel enthousiast. Ze werkt heel netjes. Ze is sowieso heel vrolijk, wat heel belangrijk is in de winkel. En ze doet gewoon heel goed haar best.
Staan ze dicht genoeg naar elkaar toe?
Beschrijver: We horen nu Tatum. Kirsten reageert daar vervolgens op.
Tatum: Je ziet alleen dat prijskaartje.
Kirsten: Die moet even naar achteren.
Beschrijver: Het woord gaat weer naar Tatum. Ze zit met een andere collega achter een computer. We horen haar vervolgens uitleg geven wat er op het scherm staat. Daarna vervolgt ze haar verhaal.
Tatum: Mijn voornaamste werkzaamheden zijn het voorraadbeheer en de marketing.
Hier zie je dus hoeveel bezoekers we hebben gehad de afgelopen 30 dagen.
We verkopen voornamelijk aan het buitenland. Dus het is heel handig om ook Engels te praten om met die klanten weer te communiceren.
Beschrijver: Kirsten komt na Tatum weer aan het woord.
Kirsten: Heel belangrijk is dat ze geen negen tot vijf-mentaliteit hebben. Klantvriendelijk. Commercieel. Ook belangrijk dat je weet wat er in de markt speelt.
Beschrijver: Op de beelden is te zien hoe Tatum de kledingstukken in de winkel plaatst. We horen haar nu. In de volgende scene neemt ze een selfie-video op. In de video haalt ze een jas uit een doos. Daarna geeft ze feedback over Kirsten. Ondertussen worden er beelden getoond van Kirsten die op een ladder staat en bloemblaadjes laat vallen op een product. Tatum neemt dit vervolgens op met haar telefoon.
Tatum: Ik wil geen kledingwinkel. Maar ik wil wel zelf ook iets ondernemen later.
Er zijn nieuwe dozen binnengekomen. Laten we even kijken wat erin zit.
Kirsten is echt heel erg aardig en heel erg lief. Je kan alles met haar bespreken. Het is gewoon heel erg gezellig. Ik vind dat de Boomerang zo goed gelukt is.
Beschrijver: Ze bekijken het resultaat van de gemaakte video van Tatum. Kirsten stelt Tatum een vraag waarop Tatum reageert. Tatum neemt vervolgens het woord.
Kirsten: Ga je hem op Instagram zetten?
Tatum: Ja.
Het is heel leuk geworden. Het was iets nieuws wat we probeerden en het heeft heel goed uitgepakt.
Beschrijver: We horen nu Kirsten. Ze bekijken ondertussen hun gemaakte boomerang-video. De video van SBB gaat daarna naar een afsluiting.
Kirsten: Kijk eens even, de Boomerang.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Ondernemer Handel". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "heeft leiding over winkelvestiging", "houdt voorraden bij", "maakt omzet- en kostenplan", "organiseert verkoopactiviteiten", "volgt het beleid van het hoofdkantoor", "is verantwoordelijk voor het team". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Ondernemer Handel" met daaronder de benodigde skills: "bedrijfsmatig en commercieel", "verantwoordelijk en ondernemend", "initiatiefrijk en klantgericht", "samenwerkend en sociaal", "communicatief en netwerkend". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.