Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker agrohandel en logistiek". Een student medewerker agrohandel en logistiek spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als medewerker agrohandel en logistiek aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker agrohandel en logistiek". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Tim en de volgende tekst verschijnt: "Student, Tim van Noort". De scene gaat over naar Natasja met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Natasja van Kleef". In beeld staat het volgende weergeven: "Zorgt voor het vervoer, de opslag en het verpakken van producten bij een groothandel, veiling of productiebedrijf."
Als eerste komt Tim aan het woord. Hij staat in een grote hal met op de achtergrond karren met bloemen en planten.
Tim: Ik ben Tim van Noort. Ik loop stage bij FleuraMetz. En ik doe de opleiding medewerker agrohandel en logistiek. Dat houdt in dat je werkt op de werkvloer en met producten bezig bent.
Beschrijver: Natasja geeft uitleg aan Tim. Daarna vertelt ze over haar werkgever. Op de beelden plaatst Tim een product op de kar. Daarna controleert hij een kar met producten. In de volgende scene pakt Natasja een formulier van een kar en geeft ze uitleg aan Tim.
Natasja: Zoals je ziet gaan we de stickers uitprinten vanuit de voorraad. Zodat wij hier kunnen gaan rapen en orderpicken.
FleuraMertz is een export bedrijf van bloemen, planten en accessoires. We leveren voornamelijk aan bloemisterijen, maar we hebben ook een groothandel. Onze werkzaamheden zijn het verzendklaar maken van de producten die de klanten hebben besteld. Dus zo goed en klaar mogelijk alles netjes verzenden zodat de klant krijgt wat die heeft besteld.
Als er een karretje binnenkomt is het heel belangrijk dat het gecontroleerd wordt. Alle informatie staat op deze brief.
Beschrijver: Tim geeft feedback over de samenwerking met Natasja.
Tim: Ik vind het fijn om met Natasja te werken. Wat ik moet doen wordt duidelijk uitgelegd. En ik kan ook af en toe aan mijn stage-opdrachten werken als ik veel opdrachten heb voor mijn examen.
Beschrijver: Na Tim horen we Natasja. In de video scant Tim de producten met een handscanner.
Natasja: Erg leuk om met Tim te werken. Tim is een leergierige jongen, wil graag alles weten, wil graag alles leren. En vraagt ook veel, daar houd ik ook wel van, dat iemand veel vraagt wat er nu eigenlijk gebeurt met een product.
Beschrijver: De camera is gemonteerd aan een product. Tim is in beeld. Hij loopt met het product in de hand en we horen hem. De video komt aan een einde.
Tim: Nu zoek ik de juiste klant en de juiste kar, dan zet ik hem op de kar.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker agrohandel en logistiek". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "zorgt voor de kwaliteit van het product", "draagt zorg voor de informatie in de keten", "verzorgt het aangeleverd en af te leveren product", "ontvangt en bewaart de producten". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker agrohandel en logistiek" met daaronder de benodigde skills: "zorgvuldig", "gedisciplineerd", "verantwoordelijk", "betrokken". Ondertussen komt de sticker van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.