Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker bloem, groen en styling". Een student medewerker bloem, groen en styling spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als medewerker bloem, groen en styling aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker bloem, groen en styling". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Tara en de volgende tekst verschijnt: "Student, Tara Soetens". De scene gaat over naar Kees met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Kees Liebregts". Ze bevinden zich in een bloemenzaak. In beeld staat het volgende weergeven: "Maakt groene arrangementen en verkoopt deze."
Tara neemt een selfie-video op. Op de achtergrond staan verschillende bloemen. We horen nu Tara. In de volgende scene horen we haar voor de camera van SBB. In de video pakt ze vazen uit een doos. Daarna kiest ze bloemen uit.
Tara: Hallo, ik ben Tara. Ik sta hier op mijn werkplek. Ik ga mooie bloemen uitzoeken. En dan kan ik daar leuke dingen mee gaan maken.
In de ochtend begin ik hier met een beetje schoonmaken. En dan pak ik bloemen uit de winkel om boeketten te maken, zodat mensen die meteen kunnen kopen en ze niet lang hoeven te wachten. En dan ga ik kleine vaasjes maken. En soms doe ik bestellingen.
Beschrijver: We horen nu Kees tegen Tara. Daarna vertelt hij over de medewerkers en werkzaamheden. De daaropvolgende scene gaat weer terug naar Kees en Tara die samen een boeket maken.
Kees: Tara, je hebt net bloemen gezocht in de winkel, supermooi. Vaasjes uitgepakt en gecontroleerd. Ik ga er eentje voordoen.
Medewerkers bloem, groen en styling die hier komen zijn vaak een beetje zenuwachtig. Het is toch spannend. En dan gaan we ze leren bloemschikken.
We kunnen er nog een grasje in doen zodat het iets luchtiger wordt. Dat is het voordeel als je hem los in elkaar steekt, dan blijft dat mooier zitten. Als je hem bindt dan ligt het er zo los bovenop.
Beschrijver: Tara neemt het woord over van Kees. Terwijl ze spreekt wijst ze naar een groot boeket op de achtergrond.
Tara: Wat ik echt leuk vind om te maken is bijvoorbeeld zoiets, iets groots.
Beschrijver: Na Tara horen we Kees. In de volgende scene laat Kees zien aan Tara hoe hij een boeket inpakt in plastic. Daarna vertelt Kees over Tara.
Kees: Het belangrijkste voor een leerling die hier stage loopt, is om de groei te zien. En om verbeterpuntjes te zoeken en aan het eind van de stage te kijken of het gelukt is en of die leerling daar ook gelukkig en blij van geworden is.
Dan pakken we de onderkant bij elkaar. Strak in een punt. Dan blijft die mooi rechtop staan. Zie je?
Tara is hier eigenlijk als klein kindje al gekomen. Dus ik heb altijd gehoopt dat ze de opleiding zou gaan volgen.
Beschrijver: Tara neemt het woord over van Kees.
Tara: Toen ik jong was hoopte ik al dat ik hier later stage kon lopen. Dus ik vind het leuk dat dat nu ook kan.
Beschrijver: Kees vult Tara aan. De video gaat vervolgens naar een afsluiting.
Kees: Het is goed gekomen hè, Tara.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker bloem, groen en styling". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "informeert en adviseert klanten", "verkoopt de groene arrangementen", "verzorgt de winkel-/productpresentatie", "maakt bloemwerk, groene decoraties en presentaties". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker bloem, groen en styling" met daaronder de benodigde skills: "nauwkeurig", "groene vingers", "trendgericht", "creatief". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.