Beschrijver: De video gaat over het beroep "Junior Accountmanager". Een student junior accountmanager spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als junior accountmanager aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Junior Accountmanager". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Berry en de volgende tekst verschijnt: "Student, Berry van de Burg". De scene gaat over naar Jeroen met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Jeroen Drenthe". Beiden zijn werkzaam voor Gerritse IJzerwaren. In de volgende scene is Berry te zien die een formulier uit de printer haalt en daarmee door het magazijn loopt. In beeld staat het volgende weergeven: "De junior accountmanager schakelt tussen opdrachtgever en bedrijf en is de persoon die de contacten onderhoudt met nieuwe en bestaande klanten."
Beschrijver: Berry neemt een selfie-video op. Hij staat samen met Jeroen, die niet dezelfde collega is als eerder is voorgesteld, in het magazijn. Berry stelt een vraag aan Jeroen.
Berry van de Burg: Jeroen, heb je er ook zin in?
Beschrijver: Jeroen, een collega van Berry, beantwoordt de vraag.
Jeroen: Ik heb er superveel zin in. Net zoveel als Marco.
Beschrijver: Berry stelt nog een vraag aan Berry.
Berry: Heb je je koffie al?
Beschrijver: In de volgende scene vertelt Berry over zijn werk voor de camera van SBB.
Berry: Ik zit nog in het begin van mijn opleiding. Ik begin in het magazijn en aan de balie om productkennis op te bouwen.
Beschrijver: Jeroen Drenthe neemt het woord over. Tijdens het spreken zijn er sfeerimpressies in beeld. Berry en Jeroen lopen door het magazijn en bespreken een bestelling van een product.
Jeroen: We kennen binnen ons bedrijf twee accountancy. Dat is de binnendienst en de buitendienst. Als buitendienstmedewerker accountancy ben je de hele dag op pad op zoek naar de juiste klant. En je hebt de binnendienst zoals Berry nu doet. Je hebt dan een adviserende rol richting de klant.
Beschrijver: Er komt een klant aan de kassa.
Klant: Goedemorgen.
Beschrijver: Berry staat achter de kassa en helpt de klant.
Berry: Hoi, kan ik u helpen?
Beschrijver: De klant geeft aan wat hij wilt.
Klant: Ik ben op zoek naar een schroefmachine.
Beschrijver: Berry neemt het woord.
Berry: Heeft u een specifiek merk in gedachten?
Beschrijver: Berry en de klant staan nu bij de producten in het magazijn. Berry informeert de klant.
Berry: Deze iets zwaarder.
Beschrijver: De scene gaat over naar Jeroen en Berry. Jeroen stelt Berry een vraag.
Jeroen: Je hebt het verkocht?
Beschrijver: Berry geeft antwoord.
Berry: Zeker weten.
Beschrijver: Jeroen stelt nog een vraag.
Jeroen: Heb je er nog wat bij verkocht?
Beschrijver: Berry beantwoordt de vraag. Jeroen lijkt trots met zijn antwoord. Na het beantwoorden van de vraag vertelt Berry over zijn ervaringen in het bedrijf.
Berry: Ja, accessoires zoals bitjes en boren. Wat ik nu leer is een stukje productkennis. Hoe het er in het bedrijf aan toe gaat.
Beschrijver: Jeroen neemt nu het woord. In de video is Berry bezig met een bestelling en hij is op zoek naar een specifieke tang.
Jeroen: Hij moet sowieso commercieel inzicht hebben. Dus hij moet ook inzicht hebben in de wens van de klant. Hij moet ook een enorme affiniteit hebben met techniek, want we hebben natuurlijk alleen maar met techniek te maken.
Beschrijver: Berry neemt het woord over. Terwijl hij spreekt is er een sfeerimpressie te zien waar Berry een klant helpt bij het kiezen van een boormachine.
Berry: Na deze opleiding wil ik graag als accountmanager de buitendienst in omdat je op pad bent. Het stuk klantcontact. En je ontmoet veel nieuwe mensen.
Beschrijver: Jeroen neemt het woord over van Berry.
Jeroen: De uitdaging is om Berry natuurlijk constant te triggeren in hetgeen wat hij doet.
Beschrijver: Het woord is weer aan Berry.
Berry: Ik vind het leuk, leuke collega’s en een leuke sfeer. Er is veel te doen en er valt veel te leren. Dus het bevalt me goed.
Beschrijver: De video gaat naar een einde. In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Junior Accountmanager". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "is spreekbuis van het bedrijf", "zorgt voor een prettig contact met klanten", "werkt netjes en georganiseerd", "is rustig en beleefd", "denkt een paar stappen vooruit", "is veel onderweg", "spreekt en schrijft Engels". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Junior Accountmanager" met daaronder de benodigde skills: "sociaal en representatief", "commercieel en enthousiast", "klantgericht", "overtuigend", "zelfstandig en vindingrijk". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.