Beschrijver: De video gaat over het beroep "Vakexpert bloem, groen en styling". Een student vakexpert bloem, groen en styling spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als vakexpert bloem, groen en styling aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Vakexpert bloem, groen en styling". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Noémi en de volgende tekst verschijnt: "Student, Noémi van den Bogaert". De scene gaat over naar Kees met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Kees Liebregts". Ze bevinden zich in een bloemenzaak. In beeld staat het volgende weergeven: "Heeft specialistische vakkennis en informeert en adviseert daarmee klanten over groene arrangementen." Op de beelden maakt ze een boeket.
Noémi neemt een selfie-video op. We horen haar. Op de achtergrond staat een lange tafel met verschillende bloemen en planten. Een collega is bezig met het maken van een boeket. In de volgende scene vertelt ze over haar werkzaamheden voor de camera van SBB. Op de beelden brengt ze decoratie aan in de winkel.
Noémi: Hoi, ik ben Noémi. Ik ben hier aan het werk met mijn andere collega. En dit is de werkplek.
De werkzaamheden die ik binnen het bedrijf doe, zijn de stagiaires aansturen. Ik maak het grotere bloemwerk. Ik help klanten en ik adviseer klanten. Ik probeer klanten met een fijn gevoel weer de winkel uit te laten gaan. Verder ben ik heel erg bezig met de uitstraling van de winkel.
Beschrijver: Kees neemt het woord over van Noémi.
Kees: Belangrijk voor een niveau vier leerling vind ik, is dat ze vernieuwing brengt. En dat we haar kunnen laten groeien. Ze zijn vaak vaktechnisch helemaal onderlegd. Het stukje eromheen dus in de organisatie vernieuwing brengen en het aansturen van de mensen. Veel van ons leren maar wij ook van hen. Dat is eigenlijk het doel van de stage. Dat we allebei dus wij en de stagiaire aan het eind van het jaar een paar stapjes hoger zijn gekomen.
Beschrijver: Noémi neemt het woord. Ze bladert een boek door.
Noémi: Ik heb hier de Dutz-collectie. Het is iets duurder maar ik denk dat het goed verkocht kan worden in onze winkel.
Beschrijver: Kees reageert op Noémi.
Kees: Als je denkt dat we daar de goede marge bij hebben.
Beschrijver: We horen Noémi. In de volgende scene deelt ze haar werkervaringen. In de volgende scene geeft ze instructie aan twee collega's.
Noémi: Ik denk het wel. Veel kleurencombinaties kun je ermee maken. Veel vormen.
Ik denk dat ik het, het allerleukst vind om hier gewoon te zijn. Ik heb het hier over het algemeen erg naar mijn zin.
Ik heb net even met Kees gezeten. De bestelling komt over een uur binnen. Alle nieuwe bloemen. Laten we even met zijn allen alles opruimen. Dat alles weer netjes staat. Alles bij elkaar schuiven.
Beschrijver: Kees geeft feedback over Noémi. Noémi reageert vervolgens op Kees. Het woord gaat over en weer. De video gaat daarna naar een afsluiting.
Kees: Noémi is hier stage komen lopen om ook een beetje vernieuwing te brengen. Ze had een fantastisch idee om een duurder segment aan te boren met Dutz-vaasjes.
Noémi: Ik vond dat we weinig merken in de winkel hadden die mensen echt kunnen zien en kunnen kopen. Het leek me een leuk merk om te kunnen verkopen.
Kees: Dat is fantastisch gelukt. Het is gebleken dat vernieuwing dus succes kan brengen.
Noémi: Ja, klopt.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Vakexpert bloem, groen en styling". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "maakt en verkoopt groene arrangementen", "ontwikkelt innovatieve arrangementen", "verzorgt demonstraties en workshops", "bepaalt de commerciële prijzen", "koopt in en beheert de voorraad", "leidt de afdeling". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Vakexpert bloem, groen en styling" met daaronder de benodigde skills: "groene vingers", "nauwkeurig", "innovatief", "commercieel", "kostenbewust", "overtuigend". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.