Mediamanager

Mediamanager

Als mediamanager regel jij dat campagnemiddelen zoals films, reclamespots, folders en websites worden gemaakt.

Opleiding

  • Je leert hoe communicatiemiddelen worden gemaakt en hoe je opdrachtgevers kunt adviseren. Je krijgt vakken als marketing en communicatie, pr, reclame en promotie. Daarnaast leer je hoe je projecten kunt managen.

     

    De vakken Nederlands, Engels, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.

  • Studie in cijfers

    Leerweg bol
    Leerweg bol
    Studenten­tevredenheidlandelijk rapportcijfer
    7.3
    Geslaagde studentenlandelijk percentage in het afgelopen schooljaar
    69%
    Doorstroom naar hbo-opleidinglandelijk percentage na het behalen van een mbo-diploma in het afgelopen schooljaar
    38%
    Afgestudeerden met werklandelijk percentage studenten dat 1,5 jaar na behalen van het diploma werk heeft
    85%
    Baankans landelijk in jouw vakgebied, na je opleiding
    8 Op dit moment
    Na je opleiding
    Kans op stage landelijk in jouw vakgebied
    Startsalarislandelijk gemiddeld bruto uurloon
    € 13

    Studie in Cijfers geeft informatie over de opleiding en de arbeidsmarkt. Hoewel Studie in Cijfers een mogelijk beeld geeft van de toekomst, geeft het geen garanties. Een opleiding kan tenslotte veranderen, net als de vraag naar gediplomeerde medewerkers of jouw eigen situatie. SBB ontwikkelde Studie in Cijfers in opdracht van het ministerie van OCW. Aan de cijfers kunnen geen rechten worden ontleend. Lees meer

Stage lopen

In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.

Benieuwd hoeveel leerbedrijven een stage aanbieden voor jouw opleiding? Klik hier en bekijk op het kaartje met de kans op stage om in jouw regio het aanbod te bekijken.

Beroep

  • Als mediamanager ga je bij klanten op bezoek om ze de mediaproducten die jouw bedrijf maakt, te presenteren. Dat kan een reclamecampagne zijn of een nieuwe huisstijl. Je luistert goed naar de wensen en opmerkingen van de klant. Je blijft positief, ook als klanten uiteindelijk niet met je in zee gaan. Als je wel een deal afsluit, houd je je aan alle afspraken en deadlines die daarbij horen.

Zoeken