Beschrijver: De video gaat over het beroep "Facilitair leidinggevende". Een student facilitair leidinggevende spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als facilitair leidinggevende aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Facilitair leidinggevende". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Danielle en de volgende tekst verschijnt: "Student, Danielle Kleingeld". De scene gaat over naar Dennis met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Dennis Vonk". Ze bevinden zich beiden in een vakantiepark. In de scene daarna rijden ze in een golfkarretje over het park. In beeld staat het volgende weergeven: "De facilitair leidinggevende beheert gebouwen of afdelingen en verzorgt zaken als repro, schoonmaak of catering."
Dennis neemt als eerste het woord.
Dennis: Hier op het park zijn wij verantwoordelijk voor het in stand houden van alle technische zaken. Zowel in de bungalows als in de centrale faciliteiten.
Beschrijver: Na Dennis horen we een collega van de receptie door een walkietalkie. Danielle reageert daar vervolgens op. Vervolgens vertelt Danielle over haar werk. Ondertussen rijdt ze in de video met haar golfkarretje naar een bewoner toe en belt aan. Een bewoner maakt de deur open.
Collega: Receptie voor Danielle.
Danielle: Ja, zeg het maar.
Collega: Kun je een kinderbedje brengen naar Christoffellaan 4?
Danielle: Komt in orde.
Ik vind de afwisseling van het werk leuk. De ene keer ben je paaltjes aan het schilderen voor de orde. En de andere keer ben je superveel met mensen bezig en mensen tevreden houden.
Hallo, u had een kinderbedje gereserveerd?
Beschrijver: De bewoner geeft antwoord waarop Danielle vervolgens reactie geeft. Ze geeft het kinderbedje aan de bewoner. De bewoner bedankt uiteindelijk Danielle.
Bewoner: Ja.
Danielle: Kijk eens. Alstublieft.
Bewoner: Dankjewel.
Beschrijver: We gaan nu over naar Dennis. In de volgende scene zitten Dennis en Danielle in het golfkarretje een melding te bekijken.
Dennis: Ik noem het altijd een beetje een duizendpootfunctie. Je moet op alle fronten tegelijkertijd je ogen en oren openhouden om te kijken wat er gebeurt.
We hebben nu net een nieuwe melding binnengekregen. Centrum 11. Dan klik je hem aan. De hanglamp bij de eetkamertafel is kapot.
Beschrijver: Danielle stelt een vraag aan Dennis waar Dennis vervolgens op reageert.
Danielle: Die moeten wij vervangen.
Dennis: Die gaan we vervangen.
Beschrijver: Na Dennis horen we Danielle verder over haar werk. Ondertussen laten de beelden zien dat ze bezig zijn met de hanglamp.
Danielle: Grote projecten die ik heb gecoördineerd zijn de nieuwe inventaris inbrengen, ik heb planningen gemaakt van wie wat moet doen en overleggen gehad van hoe ze dat moeten doen.
Beschrijver: Ze zijn klaar met de hanglamp. Dennis neemt het woord. In de video is te zien dat de hanglamp het doet.
Dennis: Even controleren of die het doet.
Beschrijver: Na Dennis gaan we terug naar Danielle.
Danielle: Waar ik terecht kan komen met mijn opleiding is bijvoorbeeld in ziekenhuizen, de zorg. Ik kan de beveiligingkant op. En de cateringkant, dat je de manager wordt daarvan.
Beschrijver: Dennis geeft vervolgens feedback over Danielle. Ondertussen tonen de beelden dat ze een afvalzak aan het vervangen zijn.
Dennis: Het gaat hartstikke goed. Ze ontwikkelt zich heel snel. Ze is heel leergierig. Pakt dingen snel op. Wat eigenlijk nog het belangrijkste is: ze durft. Wat we gaan vervangen is het zakje wat erin zit. Je moet heel servicegericht zijn. Om alles goed te kunnen regelen en te organiseren is het belangrijk dat je ook creatief kan zijn.
Beschrijver: In deze scene staat Danielle in het restaurant. Ze laat een klembord zien met het menu van het restaurant. Ze neemt het woord. De video gaat na haar verhaal naar een afsluiting.
Danielle: Ik ben trots op mijn gemaakte werk. We hebben deze plankjes zo binnengekregen en ik heb ze dan aan beide kanten geverfd. Ik heb de klemmetjes hier ook op bevestigd. Zo kunnen de mensen dan de menukaart doorlezen.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Facilitair leidinggevende". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "beheert gebouwen, voorraad en apparatuur", "coördineert huishoudelijke zaken", "heeft contacten met leveranciers", "overlegt met management", "maakt begrotingen", "stuurt team aan". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Facilitair leidinggevende" met daaronder de benodigde skills: "commercieel en ondernemend", "aansturend en begeleidend", "overtuigend en enthousiast", "betrouwbaar", "klantgericht en communicatief", "stressbestendig". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.