Beschrijver: De video gaat over het beroep "Allround make-up and hair artist". Een student allround make-up and hair artist spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als allround make-up and hair artist aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Allround make-up and hair artist". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Silke en de volgende tekst verschijnt: "Student, Silke Jacobi". De scene gaat over naar Kevin met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Kevin van den Bergh". In beeld staat het volgende weergeven: "Verzorgt de grime, visagie en haarbewerking zodat acteurs de gewenste uitstraling krijgen."
Als eerste neemt Silke het woord. Ze neemt een selfie-video op. Ze bevindt zich in een ruimte met allerlei materialen. In een volgende scène wordt een bord getoond aan de gevel van een pand met daarop: "Atelier Kevin van den Bergh special make-up effects". Daarna vertelt Silke voor de camera van SBB over haar beroep.
Silke: Ik ben Silke en ik loop stage op Atelier Kevin Van Den Bergh. Dit is één van mijn werkplekken, dit is de siliconekamer.
Hier op het atelier zijn we voornamelijk bezig met het maken van protheses. Dat doen we voor verschillende musicals, tv-shows, films, op allerlei gebieden eigenlijk.
Beschrijver: We horen nu Kevin. Ze verwijderen materiaal van een mal. In de volgende scène vertelt hij over zijn beroep.
Kevin: Dan tillen we die er zo uit. Zie je dat? Dat trekken we dan los. Heel goed.
Het is ook een vak wat zichzelf constant innoveert en verder doorontwikkeld. Dat maakt het voor mij ook reuze interessant.
Beschrijver: Silke neemt het woord over van Kevin.
Silke: Ik vind het gewoon heel interessant hoe protheses worden gemaakt en hoe ze worden toegepast. Gewoon leuk om mee te werken aan iets wat je in de film ziet en dat je denkt van, wauw, hoe hebben ze dat gemaakt? Daar ben je nu zelf mee bezig dus dat vind ik gewoon supercool.
Beschrijver: In deze scène brengen ze materiaal aan in mallen. Kevin geeft uitleg aan Silke.
Kevin: Houd je de mallen even tegen elkaar met je handen. Een beetje druk uitoefenen. Dan blazen we het overtollige poeder weg.
Beschrijver: Het woord gaat terug naar Silke.
Silke: Je moet heel veel geduld hebben. Dat is gewoon heel belangrijk. Sommige dingen die vergen gewoon net even iets meer tijd en aandacht.
Beschrijver: Ze bekijken het resultaat in een mal. Kevin geeft feedback aan Silke. Daarna vertelt hij verder over zijn werk.
Kevin: Je ziet dat je het heel goed ontgast hebt want ik zie bijna geen lucht. Druk maar even aan. Dan mag je twee van die blokken erop zetten. Ze zijn zes kilo zwaar per blok.
De liefde voor het vak, dat wil ik hen meegeven. Dat het echt meer moet zijn dan kennis en ervaringen opdoen. Je moet liefde hebben voor het vak.
Beschrijver: Na Kevin horen we Silke.
Silke: Ik ben heel blij dat ik hier stage mag lopen omdat ik het gewoon heel leerzaam vind. Er is altijd een hele leuke sfeer hier. Ik ben hier ook graag. Ik vind het echt heel leuk om hier stage te lopen.
Beschrijver: We gaan terug naar Kevin. Silke reageert vervolgens op Kevin. Het woord gaat over en weer. De video wordt daarna afgesloten.
Kevin: Er is een groot verschil tussen op school, dingen, activiteiten afronden, dan dat je hier gelijk meedraait aan producties. Dat doe je eigenlijk gewoon alsof het heel natuurlijk gaat. Dat doe je echt goed.
Silke: Dat is fijn om te horen.
Kevin: Schouderklopje.
Silke: Dankjewel.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Allround make-up and hair artist". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "bewerkt het haar", "verzorgt de visagie en grime", "is zelfstandig ondernemer", "maakt pruiken en kleine haarwerken en brengt deze aan". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Allround make-up and hair artist" met daaronder de benodigde skills: "creatief", "zelfstandig", "ondernemend", "verantwoordelijk", "stressbestendig". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.