Beschrijver: De video gaat over het beroep "Pedagogisch medewerker kinderopvang". Een student pedagogisch medewerker kinderopvang spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als pedagogisch medewerker kinderopvang aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Pedagogisch medewerker kinderopvang". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Kevin en de volgende tekst verschijnt: "Student, Kevin Verhoef". De scene gaat over naar Manon met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Manon van Dijk". In beeld staat het volgende weergeven: "Creëert een veilige, vertrouwde omgeving voor de opvoeding en ontwikkeling van kinderen." Kevin en Manon zitten aan tafel met de kinderen en doen een activiteit.
Kevin neemt een selfie-video op. Op de achtergrond bouwen een aantal kinderen een toren van pionnen. We horen Kevin.
Kevin: Is die er klaar voor, meiden? Net op tijd gered.
Beschrijver: Na Kevin neemt Manon het woord voor de camera van SBB. In de volgende scene neemt ze de planning door met Kevin.
Manon: We zijn vandaag bij BSO Zus & Zo, locatie JoJo. We bieden opvang voor kinderen van vier tot twaalf jaar.
Morgen hebben we een workshop creatief. Heb je al ideeën? We hebben een knutselmap vol.
Beschrijver: Na Manon horen we Kevin. Daarna stelt Kevin zich voor. Ondertussen komt een sticker van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". Er worden beelden getoond van Kevin die de kinderen helpt en met ze speelt op het speelplein. In de volgende scene zit hij samen met een groep kinderen. Hij stelt een vraag aan de kinderen. Een deel van de kinderen steekt hun hand op.
Kevin: Ik had deze al uitgekozen, om met ecoline te verven.
Ik ben Kevin Verhoef. Ik doe de opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang. De werkzaamheden die ik op een dag doe verschillen. Ik start op met het voorbereiden van fruit voor de middaghap. Als de kinderen uit zijn, halen we ze op. Dan gaan we lekker fruit eten. Daarna gaan we naar buiten toe. Dan zijn we een uurtje bezig om buiten te spelen. Vervolgens starten we een workshop, vaak ook een uurtje. Dan sluiten we de dag af met een rustige activiteit, een tekening aan tafel, een boekje lezen. Dan wachten tot de ouders de kinderen ophalen.
Wie kiest er voor olifantenbingo? Drie kindjes. Dan gaan we van hartjes een pinguïn maken. Dat is leuk, hè?
Beschrijver: Manon geeft nu feedback over Kevin. De video gaat daarna naar een afstuiting toe.
Manon: Ik vind dat Kevin het onwijs goed doet. Hij heeft zich goed ontwikkeld de afgelopen paar jaar terwijl hij de opleiding doet. In het team is het ook erg gezellig. We maken altijd grapjes.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Pedagogisch medewerker kinderopvang". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "inventariseert behoeften en wensen van het kind", "ondersteunt bij verzorgende taken", "stelt activiteitenprogramma op en voert deze uit", "draagt zorg voor huishoudelijke werkzaamheden", "voert gesprekken met de ouders/vervangende opvoeders en het kind". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Pedagogisch medewerker kinderopvang" met daaronder de benodigde skills: "zorgzaam", "sociaal", "gek op kinderen", "gestructureerd", "creatief". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.